Managementtraining

Alle trajecten van Transformatio worden samen met u ontwikkeld, zijn gebaseerd op actuele inzichten en leiden tot duurzame resultaten. De sociale en fysieke (werk)omgeving is een vaak onderschatte factor bij training & coaching waardoor het rendement van de investering tegenvalt. Door deelnemers te helpen bij het veranderen van hun gedrag én hun omgeving, wordt de zogeheten ‘return on investment’ flink verhoogd.

Hieronder staan een aantal prikkelende voorbeelden van trajecten die samen met klanten werden ontwikkeld om het beste in mensen naar boven te brengen. Laat u inspireren!

Organisch leiderschap

Medewerkers stellen vandaag de dag andere eisen aan hun werk(omgeving) dan enkele jaren geleden. Ze willen werk verrichten dat boeiend en betekenisvol is. Ze verlangen ernaar om hun potentieel te laten zien en persoonlijk te groeien. Leidinggevenden hebben als doel om een context te creëren waarin mensen op hun best presteren en de klanten goed bediend kunnen worden. Hierbij zijn visie, vernieuwingskracht en voorbeeldgedrag van essentieel belang.

Doelgroep

Bestuurders, directeuren, directieleden, hoger management, afdelingshoofden.

Onderwerpen

De meeste organisaties en bedrijven worden gedreven door een droom, een visie, de wens om een bijdrage te leveren. Maar hoe zet u deze droom samen met uw medewerkers en uw ambassadeurs om in actie? Wat kunt u doen om een leercultuur te stimuleren met ondernemerschap en proactief gedrag? Hoe kunt u de onderlinge samenwerking verbeteren? Wat is ervoor nodig om de zelfredzaamheid van medewerkers te vergroten? Tijdens dit traject ontdekt u de essentie van organisch leiderschap. U ontwikkelt vaardigheden om beweging te creëren en vernieuwing te ontketenen.

Resultaat

  • Toenemend vermogen om de organisatie op eigentijdse wijze te leiden en mensen te inspireren
  • Het stimuleren van waardevorming en een lerende cultuur
  • De juiste omgeving scheppen voor persoonlijke ontwikkeling
  • Een vitale en vernieuwende organisatie

——————–

Groeien in coachend leiderschap

Beter presteren en effectiever functioneren, dat wil toch iedere organisatie? Continu verbeteren vraagt om een goede balans tussen het bereiken van resultaten en het bouwen van relaties. Het (midden) management is in veel gevallen de spil van de organisatie. Succes hangt voor een belangrijk deel af van de mate waarin managers in staat zijn om ervoor te zorgen dat het werk wordt gedaan én dat medewerkers zich ontwikkelen. Het gebeurt maar al te vaak dat zij het veel te druk hebben met de eerste taak om aan de tweede toe te komen. Tijdens deze training leert u om te potentiële kwaliteiten van medewerkers vrij te maken zodat zij zo goed mogelijk presteren.

Doelgroep

Midden management, staf, lijnmanagers, teamcoaches, teamleiders, projectleiders, leidinggevende ambtenaren.

Onderwerpen

Hoe kunt u uw medewerkers beter helpen slagen? Wat zorgt ervoor dat de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie toeneemt? Welke elementen zijn van belang bij het volgen en stimuleren van prestaties? Hoe kunt u belangrijke beslissingen het beste communiceren? Managers hebben de taak om goede resultaten te behalen én het beste in medewerkers naar boven te brengen door de ontwikkeling van hun talenten te faciliteren. Dat vergt een dienende houding en een managementstijl die mensen groot maakt. Tijdens dit traject leert u om het talent in de organisatie aan de visie & missie te verbinden. Dit draagt bij aan het succes van het individu én de organisatie.

Resultaat

  • Meer motivatie om goede resultaten te behalen
  • Begeleiding op basis van competenties en aspiraties van medewerkers (situationeel leidinggeven II)
  • Toename in betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie
  • Een verrijkte en meer flexibele managementstijl

——————–

Ontdek de rijkdom in uw team

Constructieve samenwerking en teamspirit op alle niveaus kenmerken een succesvolle organisatie. In tijden van verandering door fusie, reorganisatie of mutaties ontstaat bij teams vaak behoefte aan het (her)vinden van de gezamenlijke richting en identiteit. Er spelen vragen zoals: “Wie zijn we? Wat willen we? Hoe halen we het beste uit ons team en uit onszelf?”. Dit traject helpt u om deze vragen te adresseren en de prestaties van uw team te verbeteren. Van veranderen of reorganiseren naar continu verbeteren.

Doelgroep

Midden management, lijnmanagers, staf, teamleiders, supervisors.

Onderwerpen

Hoe laat u een team beter presteren? Hoe zorgt u ervoor dat mensen vanuit dezelfde droom of visie werken? Wat kunt u doen om het team onderling te verbinden en de samenwerking te verbeteren? Welke elementen zijn belangrijk om goed op elkaar ingespeeld te raken? Succesvolle teams hebben een gezamenlijk doel, een hoge mate van vertrouwen en heldere onderlinge communicatie. Tijdens deze training leert u via praktijkgerichte methodes om succesvolle teams op te bouwen en te leiden.

Resultaat

  • Het (her)ontwikkelen van een gezamenlijke droom / visie
  • Het proces van teamvorming optimaliseren
  • Effectiever werken, groeien en communiceren als team
  • Groeiend inzicht in elkaars persoonlijkheid, kwaliteiten en valkuilen

——————-

Succesvol veranderingen begeleiden

De omgeving van uw organisatie verandert voortdurend. De behoefte aan innovatie is enorm. Hoe kunt u vernieuwing ontketenen? Organisaties veranderen alleen als medewerkers bereid zijn om hun gedrag aan te passen. De hamvraag bij het creëren van beweging is dan ook: “Hoe betrek ik mijn mensen zonder stuurloos te worden?”. Dit vraagt om een duidelijke visie en gevoel & oog voor het menselijke proces.

Doelgroep

Bestuurders, directeuren, hoger management, afdelingshoofden, midden management, lijnmanagers en teamleiders.

Onderwerpen

Wat maakt het begeleiden van veranderingen zo lastig? Welke rol speelt communicatie hierin? Hoe kunt u ervoor zorgen dat organisatieveranderingen wél beklijven? Tijdens dit traject ontdekt u het verschil tussen invoeringsdenken en continu veranderen. U leert hoe u draagvlak kunt versterken en u oefent met interventies en methodieken om beweging te creëren en vernieuwing aan te wakkeren. Kortom: u versterkt uw visie op verandering en uw rol als veranderaar.

Resultaat

  • Toenemend vermogen om veranderingen succesvol te begeleiden
  • Inzicht in het creëren van draagvlak en omgaan met weerstand
  • Meer innovatie en creativiteit
  • Stevige visie op verandermanagement en uw rol als veranderaar

——————–

Prestaties stimuleren en volgen

De jaarlijkse HR-cyclus is voor veel organisaties en medewerkers een verplicht nummer. Dat is zonde, want er is veel meer uit te halen. Het doel van de evaluatiecyclus is meestal: resultaatafspraken maken met medewerkers én de vinger aan de pols houden tijdens de rest van het jaar zodat de prestaties worden gestimuleerd. Hoe kunt u deze ontmoeting, die soms aanvoelt als een vonnis, veranderen in een positieve gebeurtenis? Welke elementen zorgen ervoor dat u echte communicatie ervaart, die verder gaat dan het invullen van papierwerk voor de HR afdeling? Wat zijn bekende valkuilen tijdens deze gesprekken en hoe voorkomt u dat u hierin stapt? Kortom: van verplicht nummer naar succesfactor.

Doelgroep

Directeuren, hoger management, midden management, staf, lijnmanagers

Onderwerpen

In deze maatwerk training leert u hoe u beoordelingsgesprekken beter kunt voorbereiden, voeren en opvolgen. Voorafgaand aan de training wordt de huidige plannings- en beoordelingscyclus van de organisatie geanalyseerd en ontvangt u praktische adviezen en instrumenten om deze cyclus te verbeteren. U maakt kennis met het fenomeen ‘ontwikkelingsgesprekken’ waarbij niet alleen de prestaties van de medewerker, maar ook die van de leidinggevende en de organisatie onder de loep worden genomen. Dankzij de sterke punten benadering nemen de resultaten en de motivatie van medewerkers significant toe. Daarbij ervaren managers de gesprekken als constructiever en plezieriger.

Resultaten:

  • Sterke punten vaststellen en uitbouwen, complimenten geven
  • Toename van motivatie bij medewerkers om goede resultaten te behalen
  • Lastige onderwerpen bespreekbaar maken, feedback geven & ontvangen
  • Het genereren van ideeën voor het verbeteren van de samenwerking

——————–

Ontdek wat we voor elkaar kunnen betekenen. Download de informatie-map of neem contact op voor een inspirerend gesprek.

Kennis op zich heeft weinig waarde, slechts wanneer we haar toepassen geeft zij ons rijkdom!

banner ad
line
footer
Mogelijk gemaakt door WordPress | Ontworpen door Elegant Themes