Exclusief cadeautje

Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep? Een kleine aanpassing in je aanpak om de ander te overtuigen kan een groot effect hebben op je algehele overtuigingskracht.

 

In een onderhandeling laten mensen zich niet leiden door de informatie, maar voornamelijk door de manier waarop die informatie wordt gepresenteerd. Iemand succesvol kunnen beïnvloeden hangt dus af van de context en minder van de cognitieve factoren, zo blijkt uit onderzoek. Wil je iemand overtuigen? Dan helpt het om de boodschap aan te passen aan de menselijke drijfveren.

 

Heb je eenmaal anderen overtuigd? Dan wil je natuurlijk dat zij die beloften nakomen. Uit onderzoek blijkt dat dit vaak het moment is waarop het toch nog misgaat. Hoe kun je dat voorkomen?

 

Laat je inspireren!

Sluit je aan bij de snelgroeiende groep van moderne leiders en ondernemers. Ontvang 4x per jaar de beste tips en strategieën over leiderschap, bevlogenheid en het creëren van ambassadeurs. Laat je bedrijf bloeien! 

Gefeliciteerd met je inschrijving. Zie je mailbox voor de bevestigingsmail.

Share This